Årets resultat for 2016 gav et overskud på DKK 18.7 mio. (efter skat)
En forskel på 35,5 mio. mod regnskabsåret 2015, som endte med et underskud på DKK -16.8 mio.
PERI forventer en øget omsætning i 2017 og et positivt resultat på niveau med resultatet for 2016.
Den markante forbedring i forhold til foregående år skyldes en række forskellige faktorer, men først og fremmest et forbedret samarbejde med kunderne, såvel som et forbedret samarbejde internt i egen organisation.
Vores kunder har i højere grad end tidligere fået øje på den værditilvækst, som velgennemtænkte og designede løsninger giver i form af øget produktivitet og forbedret totaløkonomi.
Derudover har PERI mange steder haft held til at hjælpe sine kunder med at sikre at forskallingsøkonomien på projekterne ikke afviger fra det planlagte. Det giver en bedre serviceoplevelse og dermed større kundetilfredshed.
Internt har PERI foretaget en række investeringer, der øger kapaciteten med et reduceret ressourcebehov. Samtidig har PERI omstruktureret interne processer og øget kvalitetskontrollen, hvilket betyder, at PERI kan håndtere flere transaktioner med det samme antal medarbejdere.
Forandringerne på de interne linjer har sat PERI i stand til at investere i øget kapacitet i markedet i form af flere salgsingeniører primært vest for Storebælt, hvor PERI dermed i højere grad end tidligere, vil være i stand til at servicere flere kunders ønsker og behov.
Derudover har PERI med introduktionen af en ny produktserie af letvægtsforskalling, vundet terræn hos flere mindre og mellemstore entreprenører, der ser et væsentligt forbedret arbejdsmiljø foruden et stort gevinstpotentiale med de nye DUO-produkter.
Summen af disse forandringer betyder, at PERI har øget sin omsætning, og reduceret faste omkostninger, og har derudover optimeret kapitalbindinger med mindre afskrivninger og lavere renteomkostninger til følge.
Optimeringsindsatsen fortsætter i 2017, hvor PERI øger indsatsen på lagerstyring og internt kvalitetsarbejde, samtidig med, at vi introducerer en række nye tiltag til en større kreds af kunder, ikke mindst indenfor øget digitalisering, som PERI mener, kan skabe signifikante forbedringer i organiseringen af stillads- og forskallingsarbejde på byggepladsen.
Digitaliseringen er desuden med til at øge transparensen i samarbejdet med kunderne og vil dermed forventeligt resultere i øget troværdighed og tillid til PERI som leverandør.
SERVICE Læs magasinet online Nyheder i din mailboks |
BYGGERI+arkitektur Kontakt Medieinformation Tip redaktionen! Bestil magasin/ abonner INDRET.DK (Indretning) |
INDHOLD Nyheder Portrætter Leverandører Projekter Messeoversigt Læs BYGGERI+arkitektur online |
![]() KONTAKT Byggeri+Arkitektur Bredgade 36. 1. Sal - Forhuset 1260 København K CVR: 28890346 Telefontider: Mandag - Fredag: 09.00 - 16.00 Hovednummer: +45 3344 5555 Fax: +45 3344 5550 |