37% af storbyturister har Madoplevelser og Gastronomi som én af årsagerne til at vælge Danmark som rejsemål, ifølge VisitDenmark.
Møbelproducent støtter restauranter ramt af Coronakrisen
Restauranter er blandt de hårdest ramte af Coronakrisen. Brdr. Krüger’s nye initiativ #ChefSupport, skaber støtte her og nu. En støtte som også kommer kunderne til gode. 30% af deres køb på brdr-kruger.com omsættes nu til gavekort til frontløber restauranter, som har været med til at bane vejen for en stærk madkultur i Danmark, heriblandt Michelin-stjernede navne.
- Det er en livstruende situation for dansk gastronomi. Vi mener det er vigtigt at de pionerer, som har været med til at udvikle Danmark til én af verdens førende destinationer for gastronomi skal overleve. Det vil komme os alle til glæde og gavn, at de kan fortsætte med at udvikle dansk madkultur og tiltrække turister og opmærksomhed, udtaler Jonas Krüger, medejer og Kreativ Direktør.
Værdifællesskab
- Som dansk møbelproducent ser vi et værdifællesskab med de ildsjæle som holder ved, brænder for deres håndværk og sætter Danmark på verdenskortet med deres visioner. Restauranter er blandt dem som er særlig klemt i denne tid, mens vi (7-9-13) ikke er lige så hårdt ramt endnu, og har kapacitet til hjælpe. Det handler om at stå sammen og forsøge at gøre hvad man kan, udtaler Julie Krüger, medejer af Brdr. Krüger.
Brdr. Krüger er en del af det økosystem som kvalitetsrestauranterne udgør. Det er de samme mennesker der interesserer sig for gastronomi, der typisk også interesserer sig for håndværk og design. Det skaber en grobund for at iværksætte dette støtteprojekt. Brdr. Krüger har tidligere udviklet møbler til flere toneangivende restauranter, som den prisvindende Arv stol til noma, samt til Inua og Kadeau. Sidstnævnte gik for nylig konkurs med Coronakrisen som tungen på vægtskålen.
Fællesskabsånd med MAD
Brdr. Krüger ville ønske at kunne hjælpe alle, men har for at være fokuseret, indgået samarbejde med nonprofitorganisationen MAD, som faciliterer kontakten til restauranterne i projektet. MAD-konceptet handler om at støtte restaurantmiljøet til at gøre en positiv forskel.
Melina Shannon-DiPietro, Executive Director i MAD udtaler:
- Når vi står overfor COVID-19, fortsætter vores kolleger og venner i restaurantbranchen med at inspirere os, når de reagerer med handlekraft og generøsitet og finder nye måder at servicere deres lokalsamfund på. Brdr. Krüger handler også med fællesskabsånd, når de med ansvarlighed kommer på en smart ny idé til at støtte restauranter her i Danmark, i denne tid med hidtil usete alvorlige udfordringer. Vi værdsætter deres gode initiativ og partnerskab.
Idéen er enkel:
Restauranter er blandt dem der er hårdest ramt af Coronakrisen. Den danske møbelvirksomhed Brdr. Krüger vil derfor støtte lokale kulinariske frontløbere, der har banet vejen for en stærk dansk madkultur ved at skabe øjeblikkelig støtte: For hvert online køb på Brdr. Krügers hjemmeside frigives 30% rabat, hvilket konverteres til et gavekort til en restaurant efter kundens eget valg, fra en liste på websiden. Pengene overføres til restauranten umiddelbart efter køb, hvilket betyder: Nu, når det er mest nødvendigt. Tidspunktet for gavekortets indløsen, arrangeres i dialog mellem restaurant og kunde.
Håber på at initiativet vil sprede sig
- Vi håber meget på at andre virksomheder, både i og udenfor vores branche, vil blive inspireret til at støtte op om initiativet, så vi sammen skaber større effekt, med flere midler til flere restauranter, udtaler Jonas Krüger.