Nu åbner World of Volvo i Göteborg for offentligheden
Henning Larsens unikke oplevelsescenter er kendetegnet ved tre markante træstamme-søjler i træ i midten af bygningen, ligesom designet demonstrerer skandinaviske værdier som fri bevægelighed, åbenhed og inklusion.
Retten til naturen
Den ekspansive runde struktur opfordrer besøgende til at skabe deres egne rejser både indendørs og udendørs, uanset om de har billetter til udstillingen indenfor. Omgivet af et blomstrende landskab, der strækker sig op på et tilgængeligt tag, omfavner bygningen det regionale landskab i form, materialitet og kultur, hvilket bringer et indfødt stykke svensk natur til midten af Göteborg.
- Som et brand er Volvo forankret i en svensk stolthed over at producere og fremstille kvalitet til alle. Dette bliver sat i fokus og fejret på World of Volvo, og vi er så stolte over at se bygningen tage form og byde sine første besøgende velkommen samme dag som Volvos fødselsdagsfejring, siger Martin Stenberg Ringnér, Associate Design Director, Henning Larsen.
Læs også:
Portræt af Jakob Strømann-Andersen: Vi er nødt til at ændre adfærd for at bygge bæredygtigt
På begge spisesteder, Ceno Brasserie, som byder alle besøgende velkommen, og Ceno On Top, et eksklusivt sted for konferencegæster og større selskaber, har den berømte restauratør Götaplatsgruppen skabt en kulinarisk oplevelse, der afspejler Volvos dedikation til ekspertise. Spotlyset skinner på lokale og sæsonbetonede råvarer, med den prisvindende chefkok Stefan Karlsson, der bringer de friskeste smag fra regionen.
Se åbningsprogrammet her
Fakta om World of Volvo
Bygherre: World of Volvo (Volvo Cars and Volvo Group)
Certifikationer: LEED Gold and WELL Gold
Hovedentreprenør: BRA Bygg
Arkitekt: Henning Larsen
Landskab: Henning Larsen
Træstruktur: Ingeniørarbejde and produktion af Wiehag GmbH
Træstruktur: Indvendig beklædning og facade af Lindner Scandinavia AB
Ingeniør: Optima Engineering AB and BRA Teknik
Anlægsgartner: BRA Mark