Tegn fremtidens virksomhed sammen med SIGNAfilm
Få skræddersyet medarbejderhistorier, der matcher til at styrke virksomhedens brand. SIGNAfilm laver storytelling til employer branding, som er vigtigt for at skille sig ud og tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere.
Medarbejderfortællinger styrker virksomhedens image som en attraktiv arbejdsplads og fremhæver engagementet i medarbejderudvikling, sikkerhed og bæredygtighed. Et stærk employer brand kan differentiere virksomheden, skabe loyalitet blandt medarbejdere og tiltrække en talentmasse, der deler virksomhedens værdier og vision.
Journalistisk storytelling
Employer branding er afgørende for at sikre projekternes succes og understøtte virksomhedens langsigtede vækst og innovation. En større virksomhed i arkitekt- og byggebranchen eller materialeleverandør bør have minimum 2 ugentlige opslag på sociale medier omkring aktuelle jobs eller kulturskabende aktiviteter i virksomheden. Nogle af disse historier kan virksomheden selv fremstille, mens andre har behov for mere dybde og højere kvalitet. Og netop disse kvalitetsopslag er velegnede til den langsigtede indsats med employer branding gennem brug af stærk, journalistisk storytelling.
I byggebranchen har SIGNAfilm bl.a. arbejdet med Raundahl & Moesby, Egil Rasmussen, Blucher, Spæncom, Eltronic, Züblin, Jual, GEOinfo, Klinger, Sealing Systems, Lindab og NCC.
Læs også:
Christensen & Co udvider partnerkredsenFast abonnement på employer branding
SIGNAfilm tilbyder et koncept til medarbejderhistorier som abonnement. Det omfatter, at erfarne videojournalister er i fast dialog med virksomheden for at prioritere historierne i forhold til de aktuelle behov. Fremstilling og prioritering sker i et fast flow i samarbejde mellem SIGNAfilm og virksomhedens HR-funktion.
- Redaktionsmøde: På redaktionsmødet udvælges 3 vinkler og personer pr. halve dags optagelse. Tidspunkt for filmoptagelse aftales og de medvirkende briefes.
- Filmoptagelse: Optagelserne organiseres som halve eller hele dage og hver optagelse tager typisk 30-45 minutter. Under optagelserne laves interviews, dækbilleder og et droneskud, hvis det giver mening.
- Redigering: Materialet fra optagelserne fra en halv dag samles typisk i 3-4 film á 30-45 sekunder. De færdige film fremsendes til godkendelse.
- Publicering: De færdige og godkendte film kan virksomheden lægge på sociale medier, i jobopslag eller på deres website. Typisk anvendes filmene i den kommende måned, men ofte giver det også mening at genbruge dem på et senere tidspunkt.
Autentisk indhold afspejler virksomhedens værdier og kultur
Medarbejderne udvælges på baggrund af anciennitet og personlig udstråling. Over tid vil mængden af professionelle film stige – og med lidt omtanke, kan de genbruges flere gange. Som supplement kan virksomheden selv optage filmmateriale fra aktuelle situationer, såsom rejsegilde, runde fødselsdage og andre firmaarrangementer, som så sendes til SIGNAfilm for at skabe en rød tråd i kommunikationen og ikke mindst redigering af materialet.
Få et aftryk på den lange bane
Arbejdet med opbygning af et stærkt employer brand tager tid og netop derfor er en vedvarende og autentisk indsats afgørende. Små interne og aktuelle optagelser har klart sin berettigelse, men det professionelle udtryk kan klart styrke virksomhedens image.