Nu løftes sløret for "The Trinity Quarter" på Købmagergade i København
Det internationale ejendomsinvesteringsfirma Hines har netop løftet sløret for detaljerne i ”The Trinity Quarter”, et ambitiøst udviklingsprojekt med hotel og butikker på et landemærke i hjertet af København.
De historiske bygninger på Købmagergade, et af Københavns travleste indkøbsstrøg, omdannes til nye butikker og et 243-værelses boutiquehotel drevet af den førende innovative hotelkæde 25hours hotels. Projektet skaber et nyt kvarter for shopping og afslapning i den nordlige ende af Købmagergade, hvor de historiske bygninger nænsomt restaureres og de bevaringsværdige detaljer bliver genskabt. I midten af 1700-tallet lå der et nobelt palæ. Siden blev netværket af bygninger, passager og gårdspladser etableret til tekstil- og forlagsindustrien, der støttede universitetet, herunder skræddere, bogbindere, udgivere og studerende. Bygningerne blev erhvervet af Københavns Universitet i 1969 og blev brugt som undervisningsfakultet for teologi- og jurastuderende. Hines erhvervede Universitets Passagen på vegne af Hines European Value Fund (HEVF) i 2018 og annoncerede planer for genudviklingen af bygningerne i januar 2019.
”The Trinity Quarter” blev valgt som det nye navn på udviklingsprojektet for at afspejle dets beliggenhed ved siden af den historiske Trinitatis Kirke på Købmagergade. Det nye hotel vender ud mod torvet ved siden af kirken og Rundetårn. The Trinity Quarters nye brand og Q-logo trækker også på bygningens historik med logoet, der afspejler de karakteristiske blyindfattede vinduer, der ses gennem hele bygningen, og som bliver nænsomt bevaret.
Ny hotelkæde i Skandinavien
Hotellets interiør er designet af den anerkendte interiørdesigner Martin Brudnizki og er inspireret af spændingen ved en ung persons livsrejse og det ”at blive voksen”, der bygger på bygningens forbindelser med universitetet og generationer af studerende. Hotellet bliver det første 25hours hotels i Skandinavien. 25hours blev grundlagt i 2005 og driver i dag 13 hoteller i tysktalende lande og ét i Paris. Desuden er yderligere åbninger planlagt i Firenze, Dubai og København. Alle selskabets hoteller er designet i en unik stil med fokus på individualitet, ægthed og karakter.
Med udmeldingen har Hines også påbegyndt markedsføringen af butikkerne i ”The Trinity Quarter” og har udpeget Absalon & Co til at identificere danske og internationale mærker til at besætte de nye butikker på Købmagergade nummer 44, 46 og 50.
Pulserende nyt kvarter
The Trinity Quarter forventes afsluttet i 2021. 25hours hotels forventes dog først åbent for gæster i første kvartal i 2022.
- Vi valgte at navngive The Trinity Quarter, fordi det afspejler de historiske bygninger og placeringen ved siden af den historiske Trinitatis kirke, men også vores intention om at skabe en international destination og et pulserende nyt kvarter på Købmagergade. Vi er begejstrede for de nye koncepter, 25hours bringer til hotellet, og for måden hvorpå disse vil supplere de kvalitetsbutikker, vi indleder dialog med, fortæller James Robson, Managing Director og landechef for Hines Nordics.
- På hvert trin i The Trinity Quarter-projektet har vi forsøgt at bevare, gendanne og forbedre den indviklede historie fra disse vidunderlige bygninger. Det her område i København har en fascinerende historie, der vil være en fremtrædende del af vores planer. Vi er meget stolte over at genoprette en del af byens arv og udvikle samt restaurere bygningerne, så københavnere og turister kan nyde dem, forklarer Karen Nielsen, Development Director for Hines Nordics i København.